۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۷

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

احتمال خاکسپاری استاد قندی در زادگاهش سبزوار

احتمال خاکسپاری استاد قندی در زادگاهش سبزوار

رئیس شورای شهر سبزوار از احتمال خاکسپاری زنده یاد حسین قندی استاد فقید روزنامه نگاری در این شهر که زادگاهش بوده است، خبر داد.

جلال تعصبی رئیس شورای شهر سبزوار در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اظهار تاسف و عرض تسلیت به خانواده استاد حسین قندی به مناسبت درگذشت وی در روز گذشته، گفت: اعضای شورای شهر سبزوار طی جلسه ای به این جمع بندی رسیدند که برنامه ریزی لازم برای انتقال پیکر استاد قندی به شهر زادگاهش سبزوار صورت گیرد.

وی افزود: ما از روز گذشته تلاش زیادی برای تماس با خانواده استاد قندی انجام داده ایم که متاسفانه تا این لحظه موفق به طرح مستقیم این موضوع با آنها نشده ایم اما با واسطه و از طریق افراد مختلف، آمادگی شهر سبزوار را برای انتقال پیکر استاد قندی و خاکسپاری در آرامستان این شهر اعلام کرده ایم.

رئیس شورای شهر سبزوار با تاکید بر اهمیت تدفین مفاخر و بزرگان عرصه های مختلف در جایی که آنها متولد شده اند، گفت: این مسئله می تواند در هویت بخشی به شهرها و محلات مختلف در کشور تاثیرگذار باشد کما اینکه در مورد زنده یاد پرویز مشکاتیان هم با رایزنی هایی که صورت گرفت، پیکر ایشان در نیشابور به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی سبزوار و همچنین شخصیت های برجسته ای که در حوزه های مختلف به کشور معرفی کرده است، گفت: در صورت اعلام موافقت قطعی خانواده استاد حسین قندی، تمامی امکانات لازم برای انجام یک مراسم تشییع شایسته و خاکسپاری پیکر استاد قندی در قطعه «نام آوران» آرامستان شهر سبزوار فراهم خواهد شد و مطمئنا همشهریان این استاد فقید رشته روزنامه نگاری از خاکسپاری او در این شهر خوشحال خواهند شد.

کد خبر 2560652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha